Nystart: "Reinkarnation"



Veckans tema är nystart, en liten ära till våra fräscha nya bloggare Anna och Lolla. Vi vandrade runt i magasinet, tänkte på nystarter och jag fick syn på en kista. Det kändes så självklart! Vad kan vara mer av en nystart än döden?

Nu är det här visserligen inte en likkista, utan den går under benämningen förvaringsmöbel och är tillverkad 1926. Men jag tänker ta mig artistisk frihet och fortsätta att spinna vidare på den yttersta av alla nystarter.

Vad händer egentligen när man dör? Det måste ju vara den fråga som vi alla, genom alla tider har ställt oss. Det var nog lite lättare att ställa sig den frågan när man fortfarande hade en fundamental religiös övertygelse, Himlen eller Helvetet var ju svaret.

Nu är det inte riktigt lika lätt att veta vad som sker efter att man dragit sin sista suck. Men jag tror i alla fall att man på något sätt får en nystart, vare sig man är medveten om det eller ej.

Vad tror ni?



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: