Politik: "Cynism"



Politik gör mig så fruktansvärt cynisk. Ju mer jag har läst på, lyssnat och debatterat med mig själv och andra ju mer cynisk blir jag.

Det är alltid någonting som är dåligt, vart man än vänder sig. Antingen är det skattefiffel eller så är det korruption och andra brott. Politiker man trodde brydde sig helhjärtat om sin politik visar sig sen bara att bry sig om pengar och makt.

Och om jag ska vara ännu mer cynisk så är det faktiskt politik och religion med, för den delen, som har dödat flest människor under hela vår historia. För det är dessa två saker som oftast startar krig, bara för att man tycker olika i olika saker. Och för det mesta har det med makt att göra då med.

Förr ville länder expandera och exploatera, kungar ville ha makt över så mycket som möjligt och så många som möjligt och det var inte länge sen som människor blev förintade på grund av deras tro eller hur de såg ut.

Apropå det verkar det nu som att Sverige Demokraterna har kommit in i Riksdagen och bli vågmästare. Kul... känns som tiden har spolats tillbaka några årtionden. Lär sig inte människor av historien?!

Jag tror inte jag gillar människor heller.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: