Min favoritsak som barn: "Happy Meal"



Döm mig inte nu, för jag tror att det här var mångas, i alla fall från min generation, favorit sak som barn. Jag pratar självklart om McDonalds.

Min högsta dröm var att fira min födelsedag där. Ni vet, man fick sitta på en tron inne i restaurangen med alla sina små vänner och äta massa flottig mat. Sedan fick man en guidad tur runt bakom kulisserna vilket var ashäftigt, frysrummet var rena ramma science fiction filmen.

Det allra första Mcdonaldsrestaurangen öppnades redan 1940 i San Bernardino i Kalifornien av Mac och Dick Mcdonald. Runt 1948 började affärerna att blomstra.

Nu är den allra första McDonaldsrestaurangen ett museum. Vet inte riktigt vad som visas där i och för sig, kanske världens första Big Mac?



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: