Min favoritsak som barn: "Radiostyrd bil"



Jag har en fem år äldre bror och när jag var liten var min största önskan att bli som honom. Så fort jag hade chansen smög jag in i hans rum och kollade på alla hans häftiga prylar. Jag kunde stå inne i hans rum i timmar.  Jag var med andra ord något av en pojkflicka som barn. Jag ville hellre leka med bilar och lego än med dockor.

Min absoluta favoritleksak var en radiostyrd bil som jag fick i julklapp. Jag älskade den bilen och lekte med den jämt, eller ja nästan jämt. När batterierna tog slut var jag helt förstörd och trodde gång på gång att den hade gått sönder. När pappa satte i nya batterier blev jag överlycklig.

På bilden kan ni se en annan leksaksbil, nämligen en polisbil. Den drivs med batterier och har en ljusramp på taket. Den har även en krönt vapensköld med trekronor på bakdörrarna och ordet ”POLIS” på motorhuv och framdörrar. Registreringsnumret är ”DICKIE”. Den tillverkades 1980 och många barn har nog haft glädje av den här leksaksbilen.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: