Min favoritsak som barn: "Vissa samlar på frimärken"



Egentligen vet jag inte riktigt varför. Förmodligen eftersom vi haft katter hemma så länge jag kan minnas. Det är nog därför jag alltid älskat gossedjur (och katter), tack vare deras mjuka päls som man kan ligga och klappa hur länge som helst.

När vi var små var både jag och min tvillingbror typ helt galna i gossedjur och började tidigt samla. Efter bara något år var lådan där de bodde överfull av både små gratisdjur på McDonalds Happy Meal-boxar som av dyra stora gossedjur med supermysig päls.

Mitt favoritdjur var ett litet ljusbrunt gosse lodjur som jag köpte i Köpenhamn någon gång för länge sedan. Då han, som alla lodjur, var prickig eller fläckig kallade jag honom Fläckis och han var mitt finaste gossedjur som satt och vakade över mig på nattduksbordet.

Vissa samlar på frimärken, men inte jag. Jag samlade på gossedjur och jag gjorde det i mängder. Något jag kommer ihåg att jag älskade att göra att lägga ut alla gossedjur i sängen så att det bildade som ett extra täcke som jag kunde sova under. Ja, tänk den tiden då spänning i vardagen var att leka med uppstoppade mjukisdjur en regnig söndag.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: