Tema mardrömsresemål: "Det räcker med 10 minuter ute i kylan"

Jag har tittat lite på det nya programmet som har börjat sändas på Tv3, semesterduellen heter det. Programmet jag såg senast var om två familjer som åkte till Gran Canaria och Tanzania. Jag skulle inte ha något emot att åka till nått av de ställena. Men dit jag aldrig skulle vilja åka, det är där det är kallt.

Snö, kyla, is och blåst är det värsta som finns. Speciellt i kombination. Jag förstår inte det semestriga i att åka och vada i en meter snö? Jag förstår mig inte ens på folk som drar och åker skidor. Vill dom frysa ihjäl? Är det verkligen så kul? För mig förblir det en gåta.

Men om jag någonsin skulle åka till ett kallare ställe (då skulle jag antagligen bli tvingad), så skulle jag ta med mig ett par ordentliga vantar. Tumvantar dessutom. Mina händer har en tendens att tappa känseln efter 10 minuter ute i kylan.



Det här är ett par yllevantar från 70-talet. De kommer från en nedlagt sybehörsaffär i Gnesta. Exakt ett par sådana här skulle jag kunna tänka mig att bära en kylig vinterdag.





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: