Tema mardrömsresemål: "Fiske"

För mig är det svårt att hitta en plats jag inte skulle vilja besöka, även om det är ett dåligt område så skulle det vara intressant att åka dit, visst? Ingen plats är för tråkig menar jag, solsemester eller jordbävningsområde, jag skulle vilja se det.

Dock finns det vissa ställen jag inte skulle klara av, små prickar i dessa oändliga hav kallade öde öar. Nej Robinson skulle klara sig utan mig och jag klarar mig utan att kokosnötter samt brist på färskvatten. För att knyta temat till bilden är bland det första jag tänker på när ordet ö far genom huvudet fisk. För vad finns det mer än fisk och kokosnötter att få tag på?



Det här är en gäddryssja, rättare sagt en dubbelryssja, som man fångar in fiskar med och i det här fallet gäddor. Den är handknyten och helt enkelt någonting jag aldrig skulle kunna knåpa ihop för att få i mig mat för en dag. När skeppsbrott fortfarande var på modet fanns det mer kunnighet om hur man på bästa sätt tillverkar någon form av fiskeredskap. Kanske bara nål och tråd räckte, vem vet.

Jag håller mig i alla fall till befolkade öar där någon kan lära mig om fiske.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: