Tema Mardrömsresemål: "Vita stränder, palmer, giftiga djur.."

Det finns många platser på vår jord som jag skulle vilja besöka. Men det finns också ett par platser dit jag helst inte skulle vilja åka. En av dessa platser är faktiskt Australien. Australien är nog ett drömresemål för många men inte för mig.

Den enda anledningen till varför jag inte vill resa till Australien är för att där finns många av världens giftigaste djur. Fem av världens mest tio giftigaste ormar finns här. Där bland den allra mest giftigaste, Inlandstaipanen. Jag har en extrem fobi för ormar och därför lockar inte Australien så mycket.

Men trots alla giftiga djur är Australien ett mycket vackert land med stor mångfald. Jag tror säkert att det är ett fantastiskt land att besöka. Men som sagt, det är inget för mig.



På tal om giftigt, på bilden ovan ser ni en giftbägare. Den här är gjord av jena-glas. På bägaren finns det ett påtejpat papper med dödskallemärket och den har sannolikt innehållit giftig vätska. Bägaren tillverkades år 1950 och har tillhört Västra skolan här i Nyköping.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: