Tema Smärta: "AJ!"



Smärta, något av det hemskaste som finns. Smärta behöver inte bara vara att man ramlar omkull och skrapar upp knät. Det kan vara ren och skär psykisk smärta också, undrar egentligen vilken som är värst?

Det sägs att smärta bara är något som hjärnan styr över, att det sker en slags impuls eller varningssignal som skickas till hjärnan när vi gör illa oss och därför får vi ont. Så om jag skulle snubbla och ramla på den här sågen hade jag antagligen fått ont eftersom det är en såg. Men kanske gör jag inte illa mig på den? Men känner fortfarande ett slags obehag.

Det har väl hänt alla att man skriker "AJ!" när man tror att något smärtsamt kommer inträffa. Men ibland så märker man att det inte var något som gjorde ont, men man har ändå hunnit skrika till. Det är knepigt det där. Jag ska nog undersöka saken närmare när jag ska skriva mitt naturkunskapsarbete om en vecka.

Detta är en handgjord bågsåg från 70-talet.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: