Tema Smärta: "Vad gör man inte för lite glass?"



För några år sedan var jag ute och cyklade med en vän. Vi hade blivit så oerhört sugna på glass så vi bestämde oss för att åka och köpa lite. Jag hade precis fått en ny cykel och var väldigt ivrig att få provcykla den. Min nya cykel hade fjädringar och jag var bara tvungen att prova att hoppa med cykeln. Att hoppa med en cykel är något som jag aldrig provat på tidigare men nu kände jag att det var dags.

Jag skulle aldrig ha försökt. Det slutade med att jag föll över cykeln och slog halsen på styret. Jag svimmade av för en kort stund och när chocken lagt sig sa min vän att vi borde åka hem igen. Men jag ville ju verkligen ha glass så vi beslöt oss att fortsätta vår färd. När jag sedan kom hem var vi tvungna att åka till sjukhuset där jag fick spendera en natt. Men vad gör man inte för lite glass?

Tur att jag inte satt på en sådan här cykel som ovan, för då hade jag säkert skadat mig mer. Den här cykeln kallas för velociped och det här exemplaret tillverkades år 1880. Alla delar är i järn utom läderklädseln på sadeln och gummit på pedalerna.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: