2012: Det här ska bli ett happy new year



Jag har alltid haft lätt för att komma upp med en hel lista på både realistiska och orealistiska nyårslöften jag ska (försöka) leva efter varje år. Det går aldrig särskilt bra över huvud taget. Äta nyttigare, börja träna regelbundet, se saker och ting positivt hela tiden, ta vara på livet och så vidare. Jag älskar onyttigheter, så första punkten håller oftast i max en vecka. Jag är lat och orkar sällan sätta mig på bussen in till gymmet tre gånger i veckan, jag inser alltid att man faktiskt inte kan se allting positivt hela tiden och jag försöker ta vara på livet, men egentligen tar jag nog bara dagarna som de kommer.

Så, i år ska jag försöka ta mig an ett nyårslöfte som jag faktiskt borde ägna lite mer tid åt. Mig själv. Jag ska jobba lite på mig själv. Jag ska ge mig själv lite credit för att jag är så sjukt bra ibland, uppskatta mig själv lite mer och försöka att inte ha så höga krav på mig själv. Jag ska försöka acceptera mig själv mer, för jag vet att oavsett vad så blir man sällan helt nöjd och jag ska ägna lite mer tid åt sådant som gör mig glad och lycklig.

Vad representerar detta bättre än jag själv? Dock finns inte jag i föremålsarkivet så tyckte att denna spegel med handtag från 1961 representerade mig, eller kanske snarare min spegelbild, lite bättre. Jag fastande för det blågröna löv-mönstret runt om spegeln, tycker det är jättefint så därför valde jag just denna spegel.

Tycker förresten att alla borde lova sig själva att luta sig tillbaka lite och ha lite kvalitetstid med sig själva ibland. Det förtjänar man. Gott nytt år!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: