Retro: En sjuk tillbakablick




Veckans tema kan tolkas på olika sätt, och ordet retro kan översättas med ”tillbakablick”. Så jag försökte blicka tillbaka några år, eller rätt många år, för att försöka komma på något jag skulle kunna skriva om. Vad skedde under min barndom egentligen? Det som direkt ploppade upp i mitt huvud var att jag tillbringat en hel del tid på sjukhus av olika anledningar. Jag var bland annat allergisk mot myggor, mina myggbett svullnade upp som bölder och jag minns att de kliade tusen gånger mer än vad ett vanligt myggbett gör. Sedan klättrade jag i ett träd vid fem års ålder, snubblade på en gren, ramlade ner och lyckades bryta vänster arm.

Jag kommer ihåg att jag tuppade av och att jag sedan var på väg till sjukhuset. Där fick jag tillbringa några timmar på en sådan här som ni ser på bilden. Förmodligen en lite mer modern. Denna brits i rostfritt stål är tillverkad under 1960-talet. Jag minns att jag var hur törstig som helst men fick inte dricka något. Jag kommer också ihåg att doktorn var en sådan här typisk doktor som hela tiden sa åt mig att jag var jätteduktig. Rätt duktig var jag nog ändå. Han bjöd mig faktiskt på chips, vinduvor och saft när jag fick äta och dricka igen. Hem med mig fick jag två klistermärken, en ballong och en gipsad arm.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: