Tema Rött: "Rött, kan vara sött"



Jag har alltid haft lite svårt för färgen röd. Jag vet faktiskt inte varför, det är en varm och fin färg egentligen. Men för mycket rött kan få mig att känna mig obekväm. Det blir en utmaning att bära upp min klänning på studentbalen, eftersom den är röd.

Man har ju sina favoritfärger så klart. Och röd har inte, som ni kanske förstår, alltid varit min favoritfärg. Det är inte förens än nu jag har börjat tycka att rött kan vara riktigt flådigt. Men det beror också på vad det är för nyans. Men då pratar jag kläder, inredning och prylar.

Det finns ju faktiskt massor med andra saker som är rött, mat till exempel. Som röda bär, ketchup och saft. Något som tilltalar smaksinnet liksom. Dock får man inte missa munnen, för röda fläckar kan vara en pina.

Men det finns en lösning, de flesta tvättmedel brukar funka fint mot röda fläckar ifall man skulle råka ut för det. Här är en kartong med VIA tvättmedel från 90-talet!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: