Tema Skit: "Toalettens historia"



Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om skit, så därför kollade jag upp lite om toalettens historia och den lät ungefär så här:

Tydligen byggdes den första toaletten 1589 av en engelsman vid namn John Harrington. Tyvärr fungerade denna inte så bra och det blev ingen framgång. Så det dröjde enda till 1775 då en urmakare i London kom på den smarta idén att man kunde sätta vattenbehållaren på väggen ovanför toaletten, då blev vattentoaletten en succé! 

Den allra första var gjord i gjutjärn men senare på slutet av 1800-talet så började toaletter byggas av keramik. Och det tycker jag vi ska vara tacksamma för! Det finns många hemskheter här i världen och att behöva gå på ett utedass är en utav dem.


Postat av: michelle

tack för du hade denna sida för du jag fick a tack vare att jag hitta den här sidan så tack en en gång hej då mvh michelle :)

2012-03-08 @ 09:02:07
Postat av: Nina

Jag hoppas att du fortsätter med att uppdatera din blogg - den har verkligen potential :)!

2012-03-18 @ 18:59:01
URL: http://hemförsäkringidag.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: