Mitt liv efter Youthhood: Packa väskan



Det finns en massa saker jag ska göra efter Youthhood, men det är inte på grund av att vi slutar utan det är hela framtiden. Jag vill tjäna pengar, bli rik, resa, bli fattig, leva i kollektiv, gå på konserter, plugga och sen allt det där. Jag vill till slut inse vad jag ska jobba med, jag vill inse att jag inte kommer kunna ha samma jobb resten av livet och därför plugga massa olika saker. Jag vill först och främst flytta till Norge.

Tänk förr när alla var ämnade för något, och då menar jag inte något stort utan alla hade sin roll. Ta över gården, försörja familjen, föda fram barn för att ha någon att ta hand om en själv. Men om det inte hade funnits några som gick utanför rollerna hade världen inte utvecklats.

Precis som Klara har jag valt att skriva lite om en resväska, just eftersom att vi ska flytta och det är symboliskt och så vidare. För vi valde bilderna, tillsammans, eftersom att vi ska flytta, tillsammans, till Norge där vi ska bo, tillsammans. Den här resväskan kom in hit 1974 och har helt enkelt varit med ett tag. Det är synd att vi inte kan ta med den på fler äventyr. Packa den full, glömma den på tåget, hitta den, tappa bort den, bli ledsen, hitta den igen! Tänk så roligt vi skulle ha.

Som sagt finns det en hel del saker jag vill göra nu i framtiden. Jag kommer inte begränsa mig, det tror jag är det viktigaste. För nu finns det inga måsten och hade filosof Sören Kirkegaard släppt en kommentar så hade han sagt att "nu kommer den riktiga ångesten för nu är vi fria". Det är nog sant på ett visst sätt, det vi förut har tyckt varit jobbigt, som pengar till helgen och veckans läxor spelar ingen som helst roll jämfört med hela livet.

Grattis till oss tycker jag!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: