Tema Otur: "Moses i vassen"



Otur är det värsta som finns, det finns inget som är så frustrerande som otur är. Något av det värsta man kan göra är att göra illa sig ordentligt, då har man riktig otur.

När jag var liten så var jag en riktig vattenvarelse. Jag älskade att simma och bada, och att tillbringa en dag vid stranden var något av det bästa jag visste. Det finns en sådan dag jag kommer ihåg lite extra mycket, jag hade nämligen extrem otur.

Jag gick längs strandkanten, plockade med stenar och doppade fötterna, det var sensommar. När jag tröttnat trippar jag iväg från stranden och sätter mig på min badhandduk. Till min förskräckelse upptäcker jag att något sticker ut från ovansidan av min fot. Jag har fått ett vasstrå genom foten och drabbades av panik.

Tur i oturen hade vi som befann oss cirka två minuter från ett sjukhus. Men när jag tittar på prylar som är gjorda av olika slags strån får jag fortfarande rysningar. Den här korgen till exempel, den påminner mig inte bara om Moses i vassen, den ger mig extrema rysningar i min högerfot. Så det kan gå.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: