Tema Otur: "Öppettidernas dagar är räknade"



Öppettider har på senare tid banne mig varit en enda stor plåga i mitt liv. Man skyndar sig för att hinna med ett ärende, kommer svettig och flåsande till dörren där man upptäcker att öppettiderna är lika orimliga som Sverigedemokraterna i riksdagen.

Men ändå är det verklighet. Jag brukar kalla det otur när jag missar eller misstolkar öppettider. Dock har jag just nu kommit fram till att det inte alls är otur, det är bara överlag skumma öppettider som inte alls stämmer överens med min livsstil.

24/7 öppettider är i dagsläget en dyr och för många företag en orimlig lösning. Men kanske hör det till framtiden, då arbetskraft kan ersättas med robotar. 24/7 konceptet skulle underlätta min vardag och säkert många andras.

Låt oss se ljust på framtiden och hoppas att vi en dag kan skratta åt tiden då vi anpassade oss efter så kallade öppettider.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: