Saker som påminner om någon av bloggarna i youthhood: "Symboliserar Emma"



När jag tänker på Emma är det många tankar om musik som kommer upp. Den här tjejen kan inte bara spela gitarr utan har även en grym musiksmak. Ett av hennes favoritinstrument är, om jag inte minns fel, inget mindre än banjo och det säger väl allt!

Många kvällar har jag hört henne dra av en låt på gitarren eller stämt in till en galen dans ackompanjerad av någon gammal klassiker. För de där gamla klassikerna är lite vår grej, samt röjiga låtar.

Musiken ska förstås komma någonstans ifrån och när jag fick syn på den här kombinerade, TV, radion och grammofonen ifrån 1959 var det som om Emma skulle kunna ha den själv. Eller kanske inte, men hon tycker om TV och musik åtminstone!

Grammofonen ligger lite gömd under själva TV:n, som en riktigt trevlig överraskning ungefär och är den här såkallade möbeln är av modellen Dux. Nuförtiden använder vi lite moderna saker för det mesta, med lite mindre skivor, iPod:s eller Spotify direkt i datorn.

Dock har jag och Emma den saken gemensamt att vi gillar gamla skivspelare, och det skulle vara en hemsk sak för oss båda om de helt dog ut. Tyvärr är det nog inte den bästa fest-stereon, även fast det är fantastiskt ljud, så är risken stor för att något ska gå itu.

Att få kasta sig ner bredvid en hög med skivor som har varit med om sitt gör dagen finare och det är en helt annan känsla att höra knastrandet. En minnesvärd låt ifrån en bra skiva – det tänker jag på när jag tänker på Emma.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: