Saker som påminner om någon av bloggarna i youthhood: "Klok som en…"



Viktor ”Tudor” Einarsson är tillhör den andra hälften av manliga bloggare på Youthhood. Jag och Viktor har väl egentligen känt varandra lite sådär halvt sedan cirka fem år tillbaka tror jag då vi under något år spelade i samma fotbollslag.

Sedan började vi gymnasiet och hamnade då på samma linje fast i olika klasser och på den vägen är det. Och även fast jag på grund av detta inte umgås speciellt mycket med Viktor, förutom då under våra bloggträffar varje onsdag, blir det som man om man liksom känner honom utantill ändå.

Inte för att Viktor på något sätt är så ytlig att man lär känna honom på en kvart, nästan tvärtom faktiskt. Men han är speciell på ett sådant sätt att man, genom att bara umgås endast någon timme i veckan med honom, får den där positiva och sympatiska känslan han förmedlar genom att bara vara.

Men Viktor är inte bara en himlars trevlig typ att umgås med, han är även smart på ett sätt som många andra inte behärskar. Det är ganska svårt att sätta fingret på det exakt. Men det är egentligen bara att läsa något av hans alla inlägg här på bloggen för att förstå vad jag menar när jag säger att han är intelligent på ett väldigt avslappnat och ganska humoristiskt sätt.

Jag tror att Viktor är en sådan person som ofta underskattas i dessa lägen i och med att han är så pass ödmjuk och inte på något sätt visar denna dolda talang förrän det verkligen behövs. Jag skulle vilja likna Viktor vid en uggla med tanke på sin klokhet, men skulle jag göra detta så skulle ni bara tänka på den tråkiga besserwisser-ugglan i Nalle Puh och det känns inte riktigt som det stämmer.

Jag tror Viktor, när vi ändå var inne på Nalle Puh, skulle passa bättre som en liten kombination av den kloka ugglan och den sprallige Tiger.

 


Postat av: T

Fantastiskt inlägg!

tack!

2011-03-29 @ 19:31:54

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: