Tema Vårkänslor: "Vårkläder"



Våren är min absoluta favoritårstid. På våren är det inte för varmt och inte för kallt, solen värmer på utan att det blir jobbigt varmt samtidigt som det blåser svala vindar. Det är den perfekta årstiden för min klädsmak.

Stora dunjackor är inte min grej, och visst är det skönt med sommar och shorts men ibland känner jag mig för avklädd. På våren kan man dra på sig svarta nylonstrumpbyxor, ett långt linne och en snygg jeansjacka, utan att dö av kylan eller svettas ihjäl av värmen. Därför är vårjacks-jakten den roligaste jakten.

Efter att ha varit begravd i varma vinterkläder får man äntligen komma ut och känna sig lite snygg! Då blir man glad, och vårkänslorna fyller kroppen.

Förra året var jag ute efter en riktigt snygg trenchcoat, dock hittade jag ingen som föll mig i smaken. Men vad hittar jag på arkivet? En riktigt snygg, beige trenchcoat i beige med bruna knappar. Den är tillverkad 1960 och är hur snygg som helst. Precis en sådan hade jag inte haft något emot att glida runt på stan med idag.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: