Tema Smuts: "Skaka hand"



Det kryllar tydligen massor av bakterier på skor också.

Igår var jag på en 50-årsfest och hade en ganska intressant diskussion om smuts och baciller med en av de väldigt onyktra damerna som var där. Hon vägrade nämligen att ta i hand när hon hälsade på människor. Anledningen var alla baciller som överförs vid en handskakning, vilket tydligen var oerhört många.

Tyvärr så är denna fobi ett väldigt stort handikapp för henne. Oftast kan det tyckas oartigt att rycka bort sin hand när någon vill hälsa. Detta har påverkat både hennes arbetsliv och den sociala tillvaron också. Jag började tycka synd om henne.

Innan hon gick så ville hon att jag skulle lova en sak. Det var att försöka att inte sprida handskakningen vidare till mina framtida barn utan byta ut den mot en kram istället. Jag har nu lovat detta och jag ska fullfölja det, tycker själv att kramar är lite bättre.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: