Tema Tur: "Högsta vinsten"



Något som jag tror att de flesta någon gång har drömt om är att vinna på lotteri. Jag har i alla fall gjort det. Att bara skrapa en lott, poff, sådär och bli miljonär och kunna göra vad du vill. Det låter lite som en dröm.

Som den där arbetslösa killen som vann 120 miljoner på Lotto för några år sen. Nu blev i och för sig han deprimerad och kunde inte hantera omställningen, men ändå…

Jag tror inte så mycket på tur egentligen. Det är så abstrakt, vad är tur? Är det när man är som Alexander Lukas i Kalle Anka och vinner allt och hittar massor av grejer hela tiden? Eller är det mycket simplare?

Men för dig som vill uppleva tur så läste jag att det som är absolut lättast att vinna på är tombolas. Som den här! Ni vet som olika föreningar alltid har när de har lotterier där man vinner hemstickade vantar. Det är tydligen lätt att vinna på, vilket kanske känns rätt bra!

Den här har tillhört IOGT i Bettna, och säkert betytt tur för en och annan människa!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: