Detta vill jag ha i mitt påskägg: äkta kristall


Detta inlägg är från vår prao Caroline Shröder. Hån går i åk 8 på Breviksskolan i Oxelösund. Kanske en framtida Youthhood-bloggare?






En kristallkrona vill jag ha i mitt påsk-ägg, tillverkad år 1820(en riktigt gammal sak.).

De är ju så fina när de bryter ljuset i rummet och från ljusen förstås. Glaset dinglar lite försiktigt framåt och tillbaka när vinden susar förbi.

Den här ”lampan” kanske har hängt i något stort balrum någonstans eller...i ett litet vardagsrum.

 

Tänk att ha en sådan i sitt rum då! Det skulle verkligen vara maffigt. Man kan ju alltid undra var Ester Lindahl hade den på sin tid. Kanske i badrummet?(vad vet jag?) eller hallen? sovrummet?

 

Jag känner mig förföljd av frågor när det gäller den här kristallkronan. Men inga svar (eller?).

Jag får nog fortsätta undra...




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: