Hår: Att leka med fakehår




Denna Bratzdocka känner nog många läsare igen. Den är inte särskilt gammal och många av oss tonåringar idag har nog haft en och annan sådan bland våra dockor. Denna docka har namnet ”Maini” och tillverkades år 2001. Hennes ägare var Louise som brukade klä på och av Maini och borsta hennes långa, tjocka, ljusa hår.

Jag kommer ihåg att det bästa jag visste när jag var liten va att borsta mina dockors hår. Att kunna kamma och sätta upp frisyrer och göra dem extra fina. Idag finns det miljontals med accessoarer till Barbies hår, tusentals spännen, rosetter och snoddar. Du kan sätta dit pärlor, olika typer av flätor, slingor och även pilla dit löshår.

Att leka med fakehår på det här sättet är det nog många småtjejer som tycker om. Att sätta upp, pyssla om och till och med klippa. Att kunna öva lite på sina framtida frisörkunskaper är ju alltid bra, så länge man håller sig till dockor och inte kompisen i den åldern.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: