Pest eller kolera: Skoskav eller frusna fingrar?




Att alltid ha skoskav eller att alltid frysa om händerna under vintern?

Dessa två saker är det värsta jag vet. Jag hatar att gå in nya skor på grund av att man får skoskav, det är så obekvämt och just för att det gör så sjukt ont så går jag sällan in nya skor som jag får skoskav av. Det var Eva Bergman som lämnade in dessa damskor i svart skinn till museet, de tillverkades under 1960-talet. Jag undrar om Eva led av skoskav om hon gick runt i dessa på Stockholms gator, lider med henne i sådana fall.

Och när det gäller frusna fingrar och händer under vintern så vet jag inte ens var på skalan 1-10 jag ska sätta ogillar-mest-av-allt-punkten. Typ, 100. Vantar är det bästa jag vet under vintertid på grund av att det värmer mina stackars händer. Tror dessa mönsterstickade vantar som Bengt Sörblad använde under 1970-talet i Gnesta gjorde hans vintrar lite lättare.

Så, pest eller kolera? Att alltid ha skoskav eller att alltid frysa om händerna under vintern?Jag vet inte. Alltså. Jag tror nog jag väljer att alltid ha skoskav faktiskt, det är väl något man vänjer sig vid till slut. Jag hatar att frysa.



Postat av: Rebecca

Jag skulle nog välja att ha skoskav jag också det är i alla fall trevligare än kalla händer.

2012-04-06 @ 14:55:51

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: