Tema kärlek: Diffust, underbart och smärtsamt




Jag har svårt för det här med att beskriva kärlek. Det har en sådan stor innebörd och det går faktiskt inte riktigt att sätta ord på. Vissa dagar är kärlek det absolut bästa som finns, man svävar på moln och är hur lycklig som helst. Andra dagar kan det kännas helt ”naturligt”, som att det inte är någon big deal över huvud taget och att det liksom bara finns och är där. Och ibland är hjärtat inte helt, man vill mest gräva ner sig i sängen och vänta på att smärtan ska gå över.

Kärlek är diffust. Oklart, suddigt, otydligt, odefinierbart, grumligt och oskarpt. Men det är också underbart. Toppen, fantastiskt, otroligt, häpnadsväckande, sagolikt och härligt – samtidigt som det är smärtsamt. Ledsamt, plågsamt, lidande, olyckligt, dyster och sorgset.

Detta mjukdjur i form av en panda är från 2000-talet. Julia var ägare av denna och fick den då hon hade tråkigt. Tråkigt också är ett ord som kan beskriva kärlek ibland. Just nu, i skrivande stund, skulle jag beskriva kärlek med ordet gosigt. Som pandan. Även om min pojkvän inte är lika mjuk som pandan så kan jag inte annat än känna mig trygg och säker i hans armar och bara vara allmänt glad över att vi faktiskt har varandra. Så för tillfället är kärlek gosigt för mig.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: