Drömmar: Det bästa och värsta jag vet

 

Jag hatar att sova, just för att jag drömmer så ofta. Och 7/10 gånger drömmer jag mardrömmar. Eller jag vet inte riktigt om jag ska kalla de mardrömmar, men jag drömmer ofta om sådant jag är rädd för. Och många gånger är det samma sak. Typ som att jag ska förlora människor jag älskar, att de sårar mig eller att jag sårar dem.

När jag väl drömmer riktiga mardrömmar brukar de involvera det jag är mest rädd för; Vatten. Och ofta drunknar jag eller någon annan och så vaknar jag med hjärtat i halsgropen. Jag tycker inte om att vara ute i vatten där jag inte når botten, och min vattenrädsla tror jag beror på en händelse som skedde när jag var liten.

När jag var 5 år hade min moster och hennes man ett sommarställe med brygga och vatten. Jag och min syster brukade bada där en del. Dock var vattnen väldigt djupt (det kanske inte var det, men jag var liten så kändes som att det var typ 7 meter) efter bryggan. Jag hade en sådan där söt badring runt midjan och hoppade ner från bryggan. Och så åkte badringen upp när jag nuddade vattenytan, och jag djupare ner i vattnet. Tog mig upp rätt snabbt men jag var verkligen livrädd den stunden.

Så ja, jag hatar vatten, när jag tvingas vara i det då det är djupt. Men vatten är samtidigt det bästa jag vet, så länge det ligger i sådana här. Glas. Dessa sex glas är grogglas och slipade och brukare av dessa var Ivar Alderstrand.

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: