Fantasi: Lajv

 

När jag skriver lajv i world kommer det upp en röd markering under ordet och de föreslår istället larv.
Jag tycker det är komiskt eftersom många finner lajv ohyggligt larvigt.

Bilden föreställer Daniel Smedberg i stenålderskläder med träklubba och bilden är tagen 1919. Daniel Smedberg var en av de två arbetslösa män som deltog i det stenåldersexperiment som ägde rum under några MÅNADER under sommaren detta år vid Rockelstads ägor.
Ernst Klein som hade idén till experimentet var journalist och jobbade senare på museum.

Ernst Klein var skaparen till ett lajv.
Det tog plats på Rockelstads ägor.
Temat var stenålder.
Och allt skulle vara mycket realistiskt.

Min storebror är lajvare och jag har gått från att tycka att det är töntigt till häftigt i perioder, men en sak tycker jag är säker.
Människor i allmänhet borde leka mer.
Fantasin får inte försvinna bara för att man blir äldre!
Att använda sin fantasi är inte larvigt.

 

 
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: