Feminism: Musikbrudarna

 

När livet är jobbigt eller humöret behöver vitaminpiller är det alltid brudarna jag vänder mig till. Tjejorna som kan göra allt bättre. Jag pratar förstås om mina musikaliska girlfriends!

 

När det tomma dokumentet framför ska fyllas med analys och rader av smarta och välformulerade meningar har jag de senaste veckorna endast vänt mig till den fantastiska Kate Nash! Argt, sött, vackert, roligt, dansigt och helt perfekt.

 

När jag känner mig jätteliten och behöver en stor varm kram vänder jag mig ibland till den underbara Tracy Chapman.

 

När jag bara vill slänga på mig en rysk festblåsa från sekelskiftet och svänga runt på dansgolvet i mina stenar och i mitt glitter brukar Veronica Maggio alltid vara en hitt!

 

När jag är arg eller ska springa fort, fort upp för en backe – Icona Pop och I love it!

 

När jag har en tråkig bussresa framför mig slår jag bara på Feist och det fixar sig.

 

När jag bara vill må bra finns alltid ett antal Regina Spektor-skivor där och väntar på mig. Hennes röst fyller hela mitt huvud och allt blir bra.

 

Och typ alltid. Oavsett humör. Jaymay. Min mysigaste musikvän.

 

Det är alltid kvinnorna som återkommer! Som ger stöd när det verkligen behövs, och det är väl det feminism handlar om?

 

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: