Julkalender: Julens hjältar

 
 

Alltså, jag älskar egentligen julkalendrar. Eller jag älskade de som gick när jag var liten, de man kommer ihåg småscener ifrån, de man hade en massa datorspel till och de man hela tiden pratar om när man försöker förklara hur fantastiska julkalendrar var när man var liten. Jag är 18 år och säger att det var så himla mycket bättre förr. När det var Greveholm, Kasper i Nudådalen, Diselråttor och Sjömansmöss och Julens hjältar. Åååhåh jag blir så nostalgisk och går nästan och köper alla boxar med en gång. Det var SÅ bra.

 

Denna gula nalle från 1990-talet som stod någonstans inne på H&M i Nyköping för 30 kr får mig att tänka på hunden i Julens hjältar, trots att den egentligen inte är så lik. Men ni vet den där gröna Hammarby-maskoten som råkade hamna bland julkulan, pepparkaksgubben, julstjärnan, tomtarna och julbocken i sopprummet. Han som anser sig också vara en julsak, ”en julhund”, men egentligen ljuger för de andra, bara för att han vill vara med. 

 

Anledningen till varför jag tycker om dessa julkalendrar är väl för att jag var så pass liten att sådant fastnade, det var sådant man tyckte var bra då. Likaså lär de barn som idag ser julkalendrarna, tycka det de ser idag är mycket bättre än det som visas om 10 år. 

 

Men ändå, jag kommer aldrig släppa dessa julkalendrar, och jag kommer nog alltid tycka de är de allra bästa. 

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: