Julkalender: Mysteriet på Greveholm

 

Det var länge sedan jag följde en julkalender, under många år har det inte blivit av, jag har inte haft tid eller så har de inte bara känts som något för mig. Men i år har detta mönster brutits. Jag har sett två! 

 

Det började redan i november då den första betades igenom, Mysteriet på Greveholm från 1996. Så bra! (alla som har missat denna pärla, se!) 

 

Sen blev det första advent och den nya Greveholm drog igång, Grevens återkomst!

 

Jag var rädd för besvikelse men den uteblev. Varje dag blir jag 8 år igen, vill bara se nästa, vill se hur det går och jag blir rädd för Greven, det läskiga skelettet som rör sig runt på slottet.

 

I år har Greven återuppstått genom att få nytt liv i ett gammalt skolskelett likt de som i bitar hänger på talvan jag hittade i raspens vrår. Skelettavlan har använts i undervisningen på vårdskolan i Eskilstuna och vem vet vad delarna har för sig under nätterna. 

 

Se Mysteriet på Greveholm, men håll någon hårt i handen för jag lovar dig, greven är ond och riktigt läskig!

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: