Kafélektyr: En mysig stund med bloggarna

 
En väldigt kall och snöig dag träffas alla Youthhood-bloggarna på Kumlins för en fika. Karin hade tagit med sig gamla tidningar från förr som vi satt och tittade i. Det fanns allt från cigaretter med mintsmak till tips om spädbarn inför barnafödseln. En mycket trevlig afton må jag säga, speciellt på Kumlins där de har renoverat och skapat en riktigt fin atmosfär! Ska jag vara helt ärlig trodde jag förut att det var en bar, men nu är det helt och hållet förändrat. Du borde gå och ta en titt! Det finns mycket gott fika där, även glutenfritt som för dig som är glutenallergiker som jag (Budapest var mycket god).


När jag och Marika bläddrade igenom en liten tidning som hette Klumpe-Dumpe, (just denna tidning var nummer ett och var från 1957) läste vi en väldigt gullig historia om ett barn som ville att hennes pappa skulle stanna hemma och leka med henne. Men han sa att små barn och mammor ska stanna hemma och ta hand om hemmet och pappor ut och jobba, så han kunde inte stanna hemma. Sedan var det för mycket snö ute så pappan kunde inte ta sitt tåg till jobbet vilket gjorde att han var tvungen att stanna hemma, vilket var tur för hans dotter eftersom hon fick leka med sin pappa som hon ville!

Min första tanke var att historien var väldigt söt, men sedan kunde jag inte sluta störa mig på vad det stod: att mammor och barn ska stanna hemma och pappor ska ut och jobba. Jag är glad att jag lever i dagens samhälle då pappor kan få vara hemma och leka med sina barn om de vill och mammor åka och jobba om de vill, för dessa två alternativ är något jag vill kunna välja mellan.
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: