Mitt blandband: Mina skadade rhytmer



Ibland finns det inte ord för sinnesstämningar musik kan skapa, men med denna nattsvarta sidenklänning från Agnes Ulrika på Gripsholm kan jag ändå dra en liten parallell till de känslor dessa låtar ger mig.

Ibland långvarande mörka, ibland sköra, ibland avgrundsdjupa och ibland just alldeles nattsvarta.

I am Leaving – Anna von Hausswolff

I know places – Lykke Li

Sound of silence – Simon and Garfunkel

Collapse the light into earth – Porcupine Tree

…. – Yiruma

Opeth – Benighted

Bon Iver – Creature Fear

Angel in the snow - Elliott Smith

När du dör – Säkert!


spotify:user:wheresjonah:playlist:1WTjKPtJRZNnQiZerxqmAW



Postat av: Karin

Sound of silence för tankarna till pappas vinylskivor. Man fick knappt låna, vara väldigt försiktig. Gud nåde den som repade eller hade sönder stiftet! Men de va så bra de där nästan förbjudna skivorna. Idag finns de på spotify, nästan lika bra som orginalet, men bara nästan.

2012-02-06 @ 08:52:51

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: