Mitt blandband: Mitt blandband av samma artist




Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva min musiksmak, jag lyssnar på väldigt mycket och oftast speglas musiken efter mitt humör. Jag tycker om att sjunga väldigt mycket och Christina Perris låtar är för tillfället sådant som kommer ut ur min mun med några höga stämmor. När jag tränar brukar The Red Jumpsuit Apparatus spelas en hel del och jag älskar deras musik och skulle säga att de samt dylik musik är det jag lyssnar mest på. Sådan musik ger mig motivation när jag tränar samtidigt som jag känner igen mig i texterna när jag är ledsen och musik jag kan skrika till om jag är arg. TRJA klassas som en av mina favoritband och delad första plats med dem får Rise Against.

Den 6e mars 2012 klockan 19.30 kommer jag stå på Arenan i Stockholm och höra och se dem för första gången tillsammans med min pojkvän, och jag längtar helt galet mycket. Jag älskar deras musik och jag kan inte riktigt sätta fingret på vad exakt det är som gör dem så bra, men en sak jag tycker väldigt mycket om är att de också gör akustiska låtar och inte bara rocklåtar med fart i - och jag tänkte därmed tipsa om fyra akustiska låtar med dem som får bli mitt blandband av samma artist fast med en annan typ av musik än vad de egentligen spelar, så att även ni kan få höra hur underbart fantastiska de är.

Rise Against - Hero of war
Rise Aganst - Swing life away
Rise Against - Everchanging Acoustic Version
Rise Against – Roadside

Jag tänkte också låta denna fiol, som då är ett akustiskt instrument, få representera min kärlek till Rise Against och deras akustiska låtar. Fiolen tillverkades under 1700-talet och är tillverkad i gran med sargdekorationer i ben, jag tycker personligen den är jättesnygg för att vara så gammal.




Postat av: Karin

Blev så nyfiken när jag läste din låtlista, att jag blev tvungen att googla på Rise Against. Kände inte igen namnet, men visst kände jag igen låten! Kul att lära sig något nytt, upptäcka en ny artist. Hoppas du får en riktigt härlig och bra kväll den 6 mars!

2012-02-06 @ 09:12:14

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: