Om pappa Johan får välja: busstation




Att ta med en vän (i mitt fall min pappa) var roligt då jag fick visa runt och berätta vad jag lärt mig om olika föremål. ”Det här är en av de första frysarna, här lägger man is så det ska hålla sig kallt.”, ”Öppna här ska du få se, det är en tv.” osv. Jag tycker det är roligt att berätta för andra vad man kan, inte på ett skrytsamt sätt utan bara berätta fakta om t.ex. föremålen på arkivet. Lära andra liksom. Samtidigt som min pappa kunde fakta om visa saker och lärde mig. Kort sagt, lärorik kväll.

Efter många om och men så valde pappa den här tavlan på Nyköpings gamla busstation. ”Den här är cool! Farfar och farmor hängde där.” Var det första han sa när han såg tavlan. ”Wow, var farfar och farmor där.” tänkte jag, som tycker om att relatera till personer när jag läser (eller i detta fall ser) om årtal.

Tyvärr fanns det ingen fakta om när bilden var tagen, och varken pappa eller farfar och farmor visste hur länge busstationen låg där den gjorde (någonstans bakom dagens H&M i Nyköping). Men trots faktalöshet så gillade pappa bilden och även jag. Färgerna är fina och jag gillar retro känslan jag får.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: