Därför pluggar jag: Möjligheter på Silverfat



Innan jag förklarar varför jag pluggar tänkte jag ta och berätta för er om vad jag pluggar. Jag går andra året på Ljud och Bildskolan där jag läser Medieprogrammet med foto som inriktning, och redan här tror jag att de flesta av er förstår varför jag valt den linjen och inriktning jag valt.

När det blev gymnasiedags för mig hösten 2010 och när LBS öppnade här i Nyköping kunde det inte bli mer än rätt för mig. Hittills har jag lärt mig hur mycket som helst och jag utvecklas enormt hela tiden. Jag älskar att fota och det har blivit mer än ett intresse för mig de senaste åren, och tack vare fotokursen som snart börjar nynna på sin sista vers så har jag fått upp ögonen för fotografering på ett annat sätt än tidigare. Jag har också själv börjat inse hur duktig jag faktiskt är på det jag gör.

Sedan jag startade min egen blogg 2009 har även mitt intresse för blogg/webbdesign vuxit fram, och jag har blivit rent ut sagt grym på bloggdesigner under dessa tre år att det absolut är något jag kan tänkas hålla på med i framtiden. Jag förstår mig på alla koder och tycker om att stöta på problem jag sedan försöker klura ut hur jag ska ta mig ur. Så när jag börjar trean i höst blir det webbdesign som inriktning.

När jag tänker efter så känns det som att det på något sätt är menat att det är sådant här jag ska hålla på med, det har legat framför näsan på mig hela tiden och möjligheter för mig att kunna utvecklas inom dessa områden har hela tiden funnits.

Tänkte därmed låta denna läderklädda plåtkamera från 1950-talet representera mitt fotointresse och denna beigea hårddisk från 1986 får tala för mitt webbdesignintresse. Denna dator var den första som Sörmlands Museum lagrade i magasinet.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: