Lila: Något lila = Något fult



Lila är en färg som jag verkligen inte är förtjust i, men den kanske kan vara lite fin om färgen inte är i närheten av en annan färg. Lila, enligt mig i alla fall, är en färg som verkligen inte passar med någon annan färg. Den enda färgen (förutom röd kanske) som inte passar till något annat än sin egen färg! Svart och vit kanske kan matcha lite, men svart och vitt passar ju till allt, som man brukar säga.

Denna vecka hittade jag något som ser ut som en pall, men egentligen är en taburett.  Den är gjord av sammet, ylle och trä. Den har (som ni kan se på bilden) fyra stycken ylletofsar fastsatta, och alla fyra är i olika färger. Denna taburett har många olika färger, som kanske hade passat med varandra om inte färgen lila var med!

Fastän taburetten var fullkomligt gräslig i färg så kan jag absolut inte säga att den var snyggare i svartvitt, formen och speciellt tofsarna var hemska i både svartvitt och färg! Man skulle nog kunna säga att denna pall/taburett är lite out of fashion, fast till taburettens försvar så tillverkades den år 1880.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: