Om jag fick en miljon: HEJ EUROPA!




Precis som förra veckan tänker jag skriva om resor, då det är vad jag hade lagt min miljon på om jag vann den.
 
För det första skulle jag skaffa körkort och en bil. Sen skulle jag ta med mina vänner på en roadtrip i Europa!Skulle jag få bestämma rutten skulle vi börja med Frankrike, dock med stop i Danmark, Nederländerna och Belgien. I Frankrike skulle jag vilja äta god mat, shoppa och gå på disney world (även fast jag aldrig har fastnat för disney filmer och alla dessa figurer).

Resan skulle fortsätta till Spanien, där sol och bad står på agendan. Efter några dagar i Spanien kan jag tänka mig att jag skulle tröttna på att höra deras språk, då spanslalektinerna i 7-9:an var dötråkiga... Resan skulle fortsätta till Italien. Där skulle vi äta spagetti, eller vilken pasta som helst eftersom de har över 300 pastasorter (jag hörde det på tv häromdagen), och glass.

Efter Italien blir det Tyskland, kolla in Checkpoint Charlie och annat från andra världskriget. Sista landet att sikta mot skulle bli England, dock med återbesök i Belgien och Frankrike. För att sedan ta Kanaltunneln som går mellan norra Frankrike och England. I England skulle jag dels besöka London, för att det är en häftig stad och jag älskar den. Jag skulle åka London Eye, för den otroliga utsikten. Hänga i Covent Garden, för att det är mysigt där. Och ta kort på Picadilly Circus. Sen skulle jag även vilja se mig omkring i England, hur det är där på landsbygden. En tripp till Skottland och Wales vore ju inte heller helt fel, när jag tänker efter.

På bilden föreställer en karta på Europa, som tillverkades 1967 då Europa inte riktigt såg ut som det gör idag. Men kartan får i alla fall representera min framtida Road Trip i Europa. Om jag får önska så ser min sommar 2013 ut så här. Om jag vinner en miljon alltså.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: