Om jag fick en miljon: ...skulle jag köpa yllebyxor så klart!




Om jag vann en miljon skulle jag slänga mig på cykeln och genast åka till närmsta sportaffär för att införskaffa mig ullkläder från kåwe! Smidigt, luftigt, lätt och framför allt modernt. Efter att ha sett denna reklam tror jag att du skulle göra det samma.

För vem kan väl motstå det leendet och den mortotsfärgade hyn? Inte jag i alla fall, köper det på direkten. Min frestelse efter funktionella yllebyxor till nästa frilufsutflykt är definitivt väckt.

Nej, kanske inte. Men erkänn att han är söt. Eller hur? Tänk om fler reklamer idag vore lika hurtfriska som den som på 60-talet fanns på Börjes Herrekipering!

Sanningen är att jag faktiskt inte vet vad jag skulle göra med 1miljon kronor. Genom hela mitt snart 18-åriga liv har jag alltid haft saker jag mycket gärna skulle vilja köpa, men som veckopengen inte har räckt till om jag så skulle ha sparat i 8 år. Ett badhus, ett slott, den största legolådan på Albins (leksaksaffären i Trosa), en egen Mac, en kamera mm mm. Men nu känner jag mig ganska materiellt tillfredsställd. Efter lite extrajobbande har jag tillslut lyckats samla ihop till saker som jag alltid velat ha (dock inte badhuset och slottet vill jag bara tillägga).

Så om jag nu fick 1 000 000 skulle det nog inte finnas en konkret sak att handla. Jag skulle istället börja planera de grymmaste resorna till platser som jag alltid velat besöka. Antagligen skulle jag bjuda med en vän eller två, tre, fyra, fem...

Vänta! Jag kom på en pryl jag vill ha. Ett par äkta, fina Ray Ban solglasögon. Perfekt kompanjon på mina planerade äventyr också.

De här fina glasögonen kommer från flygflottiljen F11 Nyköping och har kanske burits under någon spännande flygning.

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: