Drömhem: Resan dit




Drömhem. Mitt drömhem.


Temat får en mängd tankar att samlas i mitt huvud. Hur skulle jag egentligen föreställa mig mitt egna drömhem? Jag vill att det ska vara mysigt och hemtrevligt men också modernt och stilrent. Jag vill ha samlat på mig många saker genom åren men jag vill inte att det ska vara trångt och klaustrofobiskt. Jag vill så mycket att jag inte riktigt kan sortera mina tankar och komma fram till något.


En sak är jag dock säker på, mitt drömhem skulle ligga en flygplansresa härifrån.


I New York eller London.


Antingen lokaliserad bland alla skyskrapor på Manhattan eller i centrala London vid Themsen. De är båda städer som ligger mig nära om hjärtat och som jag planerar att besöka ett flertal gånger under mitt liv och kanske slutar det med att jag bosätter mig i en av dem. Man kan alltid drömma och någon av dessa två städer vore platsen för mitt drömhem.


Resväskan som en gång tillhörde Hillvid Edhager symboliserar resan dit, till någon av mina favoritstäder. För att flytta till en stad så är det, enligt mig, bäst att man först besöker den åtminstone ett par gånger. På en sådan resenär tror jag att en brun läderväska som denna med såväl handtag och metallspännen skulle vara en väldigt passande medresenär.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: