Drömhem: trygghet




Att bläddra i inredningsmagasin är den optimala verklighetsflykten.
Tidningar av sådana slag är drömfångare.
När jag var liten skrek jag av glädje när ikeakatalogen föll ner i brevlådan och satte mig på plats i den stora, vita fåtöljen för att läsa och ringade in vad jag ville att mamma och jag skulle köpa till hemmet.
Morfar prenumererar på en rad olika tidningar och han sparar inredningsmagasinen i en hög. Så att jag kan få läsa, bläddra mig igenom personliga hem och skapa mig en idé om mitt eget framtida.
Det är så fantastiskt med hem.
Att dem inte bara är rum, utan något så mycket mer.
En trygghet.
Någonting att alltid landa i.
Veta om att allt här är mitt, min plats och här bestämmer jag.
Och jag kan bjuda in precis vem som helst.

Om jag nu skulle bjuda.
Så skulle jag bjuda på lemonad och hembakad blåbärspaj med nektariner (en ny favorit) på denna fenomenalt röda bricka.
Det är gjort av lackad metall och kommer från Eskilstuna.
Kanske nyttjade Ingrid Alderstrand brickan ofta för att dela med sig av hemlagat.
Det måste hon ha gjort, den är ju så snygg!

Inte bara för att det är viktigt att återanvända, så är det ju vackert också.
Allting med en tidigare ägare har också ett tidigare liv.
Och det är fint att låta det leva vidare i sitt eget.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: