Tema konst: Vackert eller bara.. konstigt?




Jag kan inte förstå hur människor som faktiskt kan analysera färgstänk och få ut känslor av streck på tavlor. Är det sådant som kallas konst? När man använder en pensel och målar det man känner för, och sedan kan andra sätta ord på det. Jag har aldrig förstått det. Jag tycker det är svårt att analysera vanliga bilder, få fram budskap och förstå vad artisten själv vill få fram. För mig är det bara konstigt.

Jag önskar jag vore lite mer som de som faktiskt kan det. Jag tycker det skulle vara intressant att kunna se saker från andra perspektiv och sätta ord på sådant som egentligen inte riktigt finns. Tycker denna tavla passade utmärkt till detta. Tavlan föreställer ett landskap med en man som målar landskap i Etaples, Frankrike. Träramen är bred med påklistrad sand.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: