Blommor: Blomtjuvar-klubben




För tolv år sedan existerade en hemlig klubb vid namn Blomtjuvar-klubben.
Klubben hade endast två medlemmar, jag och en tjej vid namn Lina. Lina är ett år äldre än mig och vi bodde på samma gård förr i tiden. På gården fanns en gul liten stuga som var blomtjuvar-klubbens bas. Det var där de allra finaste blommor hamnade, de som jag och Lina hade tjuvat från de bästa rabatterna. Den sista rabatten som jag och Lina skulle sno blommor ifrån, då visste vi inte om att den gången skulle vara den sista, kom det ut en stor, gammal och läskig gubbe som skrek. Hemskt var det. Men nu i efterhand har jag förståelse eftersom vi faktiskt tänkte sno hans fina blommor.

Blombuketten i tavlan står för alla de blommor blomtjuvar-klubben snott under den tid som klubben existerade. Tavlan tillverkades 1699 och är en oljemålning målad av Andrea Scacciati.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: