Blommor: från ett dockhus




Jag är så väldigt förtjust i blommor.
Allt som är grönt, doftar, växer, knoppar sig och lever, det gör mig så lycklig.
Att få se mina pelargoner växa och blomstra får mig att förundras.
Jag vattnar dem, värnar om deras små liv.
I vardagsrummet kontrasterar ängsblom våra vintergatanvita väggar om sommaren.

De här blommorna är dock gjorda i utav papper, ståltråd och tyg till ett dockskåp.
De tillverkades under 1800-talets andra hälft.
Tack vare att de är gjorda av annat material än det biodynamiska lever dem än idag i samlingarna.
Julia Von Mecklenburg skänkte blomstret.

När jag blir stor ska jag ha världens största trädgård och ett växthus.
Alla mår bra av att se liv, av att se något växa.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: