Blommor: Inte bara frid och fröjd




Jag älskar våren och sommaren. Allt får så mycket färg. Klargröna buskar, skrikgula rasp-fält och hundratals med blommor i alla möjliga färger. Det är så härligt och allting luktar liksom.. vår. Denna blommiga klänning tycker jag var jättesöt och vad passar bättre till detta tema än en somrig, blommig klänning? Det var Karin Blixt-Källmans mamma som var användare av denna, och den tillverkades under 1950-talet.

Jag skulle gärna springa runt i klänning och bara ben bland ängar fulla med blommor. Nackdelen är just det att jag inte kan. Jag är, som typ mer än hälften av Sveriges befolkning, pollenallergiker. Och det är det absolut värsta jag vet. Det är jättefint väder och solen skiner – och jag måste sitta inne vissa av dessa dagar, på grund av kliande hals och näsa och rinnande ögon. Tycker det är så himla tråkigt för mig och resten av alla pollenallergiker, att vi faktiskt inte alltid kan andas i lite för mycket vårluft.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: