Sommarjobb: bästa!




Förra året (ungefär) vid den här tiden hade jag fått besked om mitt första jobb, jag fick det! Och jag var jätteglad efter att ha sökt, sökt och sökt. Men allt sökande resulterade i att jag hade ett galet bra sommarjobb.

Jag jobbade på ett café och fick servera både fika och glass, träffade människor hela tiden som oftast var glada, fick ibland träna på min engelska och i värsta fall ”pek-kommunicera” med kunderna (minns en tant som inte kunde någon engelska eller svenska, men trodde däremot att jag förstod typ estländska eller något?). Men det var bäst!

Jag har valt denna lilla servis just för att jag serverade mycket kaffe den sommaren. Servisen är från början på 1900-talet och himla söt. Vet dock inte om det skulle uppskattas att få kaffet serverat i dessa koppar på caféer?




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: