Sommarjobb: Det är inte lätt att söka jobb när det är svårt




Sommarjobb. Jag gillar första delen av ordet, men andra kommer jag inte riktigt överens med. Förra året blev det en rätt händelselös sommar för mig på jobb-fronten vilket ändå var rätt okej, att bara chilla en hel sommar. Och just därför vill jag jobba som satan denna sommar.

Och för att göra det, så krävs det ju att söka en massa. Söka och maila och ringa och prata. Trots att det är ett av mina mest obekväma områden så har jag faktiskt sökt jättemycket i år. Det finns dock en nackdel när det kommer till sommarjobb för min del, tror jag, och det är det här med att jag är så himla medieintriktad. Jag går media, läser en massa medieämnen, jag fotar, redigerar, utvecklar mina kunskaper i Adobe-program, jag läser, jag skriver, jag lyssnar och jag gör i princip allt som har med media att göra. Det tror jag får folk att tro att "hon är en såndär som bara kan fota".

Jag tycker det är svårt att få fram en bild av mig i ett mail med några rader text. Vad jag gör på fritiden, vad jag är intresserad av och var jag har praktiserat förut har med media att göra och mina personliga egenskaper och hur jag är som person tror jag försvinner lite bland allt media snack.

Så det gäller väl i sådana situationer att inte ge upp hoppet och tro på sig själv och allt sånt där, och det är väl det jag gör. Jag söker och söker och håller alla mina tummar.

Bilden på denna armbindel är gjord av vitt kraftigt stärkt tyg med rött påsatt kors i kläde och levde sitt liv i Stockholm innan den hamnade i magasinet. Jag kopplar den till detta på grund av att jag är öppen för alla olika jobb, men helst inte några inom vården. Jag vet inte riktigt varför egentligen, jag tror bara inte det skulle vara något för mig över huvud taget.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: