Ett barndomsminne: Miljontals möbler och inredningsprylar




Jag var väl som vilken liten flicka som helst när jag var lite. Jag ritade, lekte mamma, pappa, barn med dockor och alla mina Barbies var min favoritsyssla. Jag och min syster som är två år yngre än mig hade huuuuur mycket Barbies som helst, och ännu mer möbler och inredningsprylar till dessa dockor. När jag tänker efter så är det egentligen helt sjukt, vi hade en stor flyttkartong full med alla dessa saker, och ändå ville man bara ha mer. I efterhand inser jag hur bortskämd jag var när det gällde Barbie och alla dess prylar, trots att jag hade för mycket ville skulle det antagligen inte skada med en minst lika stor kartong till fylld med användbara saker jag kunde leka med.

Denna vitmålade leksaksspis från 1960-talet tillhörde ett dockhus som säkerligen användes flitigt av flickorna i familjen Liepe, och den får mig tänka på den barbie-leksak jag minns mest. Nämligen ett gult kök med grå spis och ugn samt disko, hyllor och lådor. Jag älskade det. Jag tror jag gav bort det till någon liten unge när jag blev äldre, kanske hamnar det i föremålsmagasinet om några år, vem vet.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: