Övernaturligt: Ett spöke i magasinet!




Vissa tror på övernaturliga fenomen, andra inte. Jag är en utav dem som häpnas och förundras av det okända och det övernaturliga så idén om ett spöke gömt i föremålsarkivet gör mig helt salig. Dock kan jag inte bevisa den idén eller ens vittna om ett tillfälle då något oförklarbart inträffat inne i magasinet. När man går längs raderna av uppradade möbler utav äldre karaktär kan jag åtminstone inte hjälpa att få ett intryck av något gåtfullt och spännande.

Det här skåpet har funnits i museets ägo under en lång tid och skulle vara ett perfekt gömställe för ett spöke eller en poltergeist. Det mörka träet och målningarna på skåpets dörrar ger ett intryck av prakt men har även en viss mystik över sig, något som kan tänkas hänföra ett spöke – om man nu ska försöka sätta sig in i ett spökes tankebanor. Att dörren dessutom var öppen vid besöket stärker känslan av vi kanske inte var ensamma därinne.

Jag tänker i alla fall vara extra uppmärksam när jag i fortsättningen går förbi just det här skåpet, man vet ju aldrig vem – eller vad – som kan tänkas gömma sig där inne.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: