Tv-program: Charmen med Glee




Per definition är Glee att öppna upp dig själv för glädje.

I Glee är det musiken som är det centrala innehållet, även om det självklart även förekommer det vanliga tonårsdramat som brukar uppkomma i och med att serien utspelar sig på den amerikanska motsvarigheten till ett gymnasium. Det är få serier som lyckas fånga mitt intresse så pass att jag följer dem veckovis men Glee har lyckats med detta främst då serien och dess musik alltid lyckas göra mig på ett glatt humör. Det finns dock tillfällen då jag finner scener så pinsamma – oftast sett från karaktärernas synvinkel – att jag bara vill blunda och hålla för öronen tills det är över men det är en del av charmen med Glee. Serien är även en stor inspiration och förmedlar ett budskap som alla har nytta av att ta del av; det viktigaste av allt är att du är dig själv och gör det som gör dig lycklig.

Temat till ära så valdes en grammofon från början av 1900-talet ur arkivet. Grammofonen är av typen trattgrammofon och har en grönmålad tratt av plåt och under den en låda av ek. På lådan sitter en skivplatta med filt där grammofonskivorna sedan placeras för att kunna spelas upp genom tratten med hjälp av en vev och ett nålhus, de två sistnämnda saknas dock på detta exemplar.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: